Parkeren in de sportheldenbuurt

Parkeren blijft een van de thema’s die Haarlem bezig houd. Opnieuw en opnieuw komen verhogingen van parkeertarieven weer op tafel, zelfs voor het bewonersparkeren en het bezoekersparkeren. Nu ook in de Sportheldenbuurt.

Recent is er in de wijk een enquete gehouden over het al dan niet invoeren van betaald parkeren. Daarin kwam als uitslag naar voren dat een meerderheid van de bewoners geen betaald parkeren in de wijk wilde invoeren. Voor de VVD is het een duidelijk signaal naar het gemeentebestuur dat het invoeren van betaald parkeren in woonwijken geen goede stap is en uiteindelijk een melkkoe vormt voor de gemeente.

Toch is er in de afgelopen commissievergadering besloten om de enquete over te doen omdat de uitslag niet beviel. Een duidelijk nee wordt genegeerd en in plaats daarvan gaat het gemeentebestuur toch nog een keer proberen om een ja op te halen van bewoners om toch het betaald parkeren opnieuw in een stukje Haarlem te kunnen introduceren. Opnieuw een wijk die extra geld neer gaat leggen om de auto te kunnen parkeren.

Voor de VVD is het belangrijk dat we elke stuk van ons Haarlem toegankelijk en bereikbaar en betaalbaar houden voor iedereen. Daar hoort betaald parkeren in een woonwijk wat ons betreft niet bij.