Iedere mug een prikje

“Met een klein prikje beschermen we onze kinderen tegen allerlei enge ziektes. Is de wetenschap geen wonder?” Zo startte Peter van Kessel (woordvoerder samenleving) het betoog in de gemeenteraad over de startnota Jeugd. “Wat voorheen de normaalste zaak van de wereld was, is helaas niet meer vanzelfsprekend.”

foto van VIG

De VVD-fractie is enorm geschrokken dat de vaccinatiegraad in Haarlem onder de 85% is geraakt. Dit brengt grote risico’s met zich mee voor onze kinderen. Zo is van mazelen en rodehond is bekend dat bij een vaccinatiegraad van ongeveer 95% de ziekte zich niet meer kan verspreiden. Daarom is het voor de meeste vaccinaties zo belangrijk om een hoge vaccinatiegraad te bereiken. De VVD ziet daarom graag dat iedere mug zijn prikje heeft gehad. De ingediende motie voor een plan van aanpak, een streefdoel van 95% en vinger aan de pols houden via een kwartaalrapportage vond in de gemeenteraad brede steun.