VVD HAARLEM HELPT SCHIPHOL DISCUSSIE LANDELIJK AANWAKKEREN

Op maandagavond 26 januari was VVD Tweede Kamerlid Ton Elias te gast in debatcafé Thorbecke,een initiatief van de VVD Haarlem. Gedurende de avond bleek dat Elias, die o.a. woordvoerder luchtvaart voor de VVD in de Tweede Kamer is, een aantal gepeperde boodschappen had voor PvdA staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu. De staatssecretaris moet wat Elias betreftharder lopen voor KLM én Schiphol en zich niet laten vangen in vooraf dichtgespijkerde compromissen.

Elias’ uitspraken, gedaan in proeflokaal In den Uiver in Haarlem, resoneerden in de gehele landelijke pers. De Telegraaf, het FD en vele regionale dagbladen besteedden aandacht aan de ferme taal van de VVD-er. Dinsdag volgde een debat in de Tweede Kamer over de toekomst van KLM en in het kielzog Schiphol.

Het debatcafé Thorbecke vindt één keer per maand op een maandagavond plaats met aansprekende gasten. De VVD fractievoorzitter uit de Eerste Kamer Loek Hermans en Kamerlid Barbara Visser gingen Ton Elias voor. 2 maart as zal VVD staatssecretaris Wiebes van Financiën het podium in Haarlem betreden. Het debatcafé is een openbaar forum. Iedereen die mee wil praten is welkom.