Waarderbrug gaat open

Gisteren bleek maar weer eens dat Groen Links Haarlem de mening van inwoners van Haarlem Noord gewoon niet belangrijk vindt. In de commissie Beheer werd eindelijk het definitief ontwerp besproken voor de openstelling van de Waarderbrug in 2- richtingen. Sinds begin 2012 is de VVD al bezig geweest om dit te realiseren. En ondanks de opgestapte wethouder Van Doorn, die met tegenzin aan dit project werkte, is het stuk er nu wel.

Met deze openstelling doen we de inwoners van Haarlem Noord een groot plezier. Al vele malen lieten de wijkraden in Haarlem Noord weten, dat zij voor openstelling waren. Ook de ondernemers in de Waarderpolder, de Kamer van Koophandel en werkgeversorganisatie VNO-NCW waren voor openstelling. Diverse onderzoeken toonden aan dat de openstelling goed is voor de bereikbaarheid van onze stad. Het voorkomt onnodig omrijden en verlicht de verkeersdrukte bij o.a. de Schoterbrug en bij de Oudeweg en de Sportheldenbuurt. Maar ook de bereikbaarheid van industriegebied Waarderpolder wordt verbeterd. De Waarderpolder is een belangrijke economische motor van onze stad en levert veel banen op voor onze inwoners. Uiteraard wordt ook aan de veiligheid van fietsers gedacht bij de openstelling. Verbazingwekkend was het, dat Groen Links tijdens de behandeling klaagde over de kosten die gemaakt moeten worden voor deze openstelling. Het is namelijk Groen Links geweest die in het verleden heeft afgedwongen dat de brug dicht ging. Zij waren verantwoordelijk voor het creƫren van deze onlogische situatie. Dat GroenLinks, deze inwoners van Haarlem Noord in de kou laat staan is hun keuze.

VVD Haarlem kiest wel voor een betere bereikbaarheid van Haarlem . Wij kiezen wel voor de bewoners van Haarlem Noord en wij kiezen wel ervoor om de aantrekkelijkheid van industriegebied de Waarderpolder te verbeteren. De commissie stemde in met het definitief ontwerp en wij hopen dat de werkzaamheden snel starten in 2014.