Debatcafé Thorbecke op 19 september met Staatssecretaris Sander Dekker over gelijke kansen in het onderwijs

Op maandag 19 september zal in debatcafé Thorbecke in een debat met staatssecretaris Sander Dekker gesproken worden over de kansengelijkheid in het voortgezet onderwijs in Nederland.

Hoe is het gesteld met het voortgezet onderwijs en de mogelijkheden van leerlingen om zich maximaal te ontwikkelen. Is er een onzichtbare sturing vanuit de onderwijsinstellingen als het gaat om prestaties? Krijgen gelijke leerlingen, op geografisch niveau gelijke kansen? Heeft loting van scholen invloed op de potentie van leerlingen?

Last but not least; is de ontwikkeling van ons voortgezet onderwijs de reden dat Nederlandse universiteiten zijn gezakt op de de Times Higher Education University Rankings (THE)?

Op 19 september zal Alex de Vries het debat moderaten. Graag nodigen wij u uit om niet alleen getuigen te zijn van een stevig debat, ook inbreng wordt uitgenodigd.

Locatie: op 19 september om 20.00 uur in proeflokaal In Den Uiver aan Riviervismarkt 13.

Moderator Alex de Vries zal het debat leiden. Iedereen is van harte welkom. Indien u uw vragen vooraf mailt zullen deze worden meegenomen in het debat.