Wie speelt de ezel in het Haarlemse Kerstverhaal?

De leerkrachten van de Internationale Schakelklas in Haarlem trokken bij de gemeenteraad aan de bel over een ongewenste op handen zijnde verhuizing. Nog voordat de VVD-motie in de gemeenteraad kon worden behandeld, werd de verhuizing uitgesteld. Een tijdelijke oplossing, maar een die tijd en rust geeft om naar geschikte alternatieve locaties. Het Haarlems Dagblad omschreef het als een Kerstwonder. Dat leidde tot de vraag: wie speelt de ezel in het Haarlemse Kerstverhaal?

De leerkrachten van de Internationale Schakelklas in Haarlem trokken bij de gemeenteraad aan de bel over een ongewenste op handen zijnde verhuizing. Het voornemen was dat eind december 2020 de ISK Haarlem vanuit de voormalige Paulus Mavo aan het Junoplantsoen zou verhuizen naar de Schoterstraat. De leraren maakten zich zorgen over een onveilige en onwerkbare situatie vanwege de krapte van de accommodatie, de sociale onveiligheid van de directe omgeving, de erbarmelijke staat van het onderhoud en de gebrekkige hygiĆ«nische staat.

Peter van Kessel (woordvoerder onderwijs) vroeg om een brief over de feitelijk informatie en diende daarna een motie om de onzorgvuldige verhuizing uit te stellen. Onnodige verbouwingskosten en verhuiskosten konden bespaard worden door de verhuizing voorlopig uit te stellen. Een tijdelijke oplossing, maar een oplossing die tijd en rust geeft om naar een geschikte alternatieve locatie te zoeken. Deze motie kon in de loop van de tijd op steeds meer bijval rekenen van de andere partijen.

Nog voordat de VVD-motie goed en wel in de gemeenteraad kon worden behandeld, kwam het goede nieuws dat de verhuizing toch zou worden uitgesteld. Het Haarlems Dagblad omschreef het als een Kerstwonder. Dat leidde tot de vraag: wie speelt de ezel in het Haarlemse Kerstverhaal?