Dat is een taartje waard!

De Kerstmarkt in Haarlem was dit jaar de grootste van het land. Ruim 350 kramen stonden verspreid over het centrum van de stad. Daar ging een enorme organisatie aan vooraf. Reden voor de VVD Haarlem om de organisatie in het zonnetje te zetten. Daarom boden fractieleden Peter Buschman en Alexander Bruch namens de VVD Haarlem (kerst)marktmeester Ed Mense een taart aan. Het was indrukwekkend om uit de eerste hand te vernemen waar men allemaal rekening mee moest houden. Veel aandacht was er bijvoorbeeld voor “crowdcontrol”. Met camera’s werd de stroom bezoekers in de gaten gehouden en als het ergens te druk dreigde te worden werd de mensen een andere route aanbevolen. Voor het eerst waren er ook extra parkeerterreinen buiten de stad, namelijk in Hoofddorp en Vijfhuizen. Connexxion zorgde voor vervoer over het laatste stukje. Tijdens de drie dagen die het evenement duurde bezochten meer dan 250.000 mensen de markt en het liep op rolletjes! kortom: dat is een taartje waard!