VVD-ers vechten als Kenau’s voor behoud intercity

Maandagmiddag 17 maart om 17:00 uur gaat de VVD Haarlem samen met Rover actie voeren voor het behoud van de Intercity tussen Alkmaar en Haarlem. VVD-kamerlid Betty de Boer en VVD-kandidaat raadsleden Hendrikje van der Smagt en Anne Sterenberg zullen samen metRover, de vereniging van OV-reizigers, als Kenau’s vechten tegen deze bezuinigingsmaatregel. We starten deze actie dan ook bij het Kenaubeeld op het stationsplein.

Met deze bezuinigingsmaatregel wil de NS de intercity tussen Alkmaar en Haarlem degraderen tot stoptrein en de stoptrein Uitgeest-Haarlem-Amsterdam alleen nog in de spits laten rijden.

Na 44 jaar zou een snelle verbinding tussen de drie grote Noord-Hollandse steden worden opgeheven. Dat is slecht voor de economie en de bereikbaarheid van deze drie kernsteden.

Voor de VVD geldt: bereikbaarheid is economie en economie is werk. De steden in de Noordelijke Randstad moeten onderling uitstekend en snel verbonden zijn door middel van intercitytreinen. Wij willen niet, dat de spitsreizigers hun reis 50% langer zien duren. Dit lijkt des te langer voor mensen die de hele reis moeten blijven staan in een te drukke trein. Een beperkt aantal reizigers kunnen vaker een stoptrein nemen, maar deze maatregel dupeert heel veel IC-passagiers.

Al eerder heeft VVD Haarlem aandacht voor deze kwestie gevraagd bij de verantwoordelijke wethouder en wij zullen hier tegen blijven strijden. Net als onze Haarlemse Heldin Kenau, die ook voor de belangen van Haarlem op kwam.

Teken de petitie op http://www.rover.nl/petitie.