Kom jij onze fractie ondersteunen als fractie-assistent?

Wij zoeken een fractie-assistent. Lijkt het jou leuk om de Haarlemse VVD fractie als fractie-assistent te komen ondersteunen in haar werkzaamheden?

Wat verwachten wij van een fractie-assistent?

Als fractie-assistent ondersteun je de Haarlemse VVD fractie met een breed scala aan activiteiten. De precieze inhoud zullen we natuurlijk samen met je afstemmen, daarbij willen we ook rekening houden met de kwaliteiten die jij met je meebrengt en de punten waarop jij je wilt ontwikkelen. De fractie hecht er in ieder geval grote waarde aan om in deze periode grote stappen te zetten in onze social media inzet i.h.k.v. permanente campagne. Als fractie-assistent help jij ons daarbij door:

• Onze social media kanalen te beheren en daarbij op originele wijze de actualiteit te volgen. Mocht je nog niet veel ervaring hebben met het draaien van of meewerken aan social media campagnes dan regelen we gewoon een cursus! Kunnen we dat mooi samen leren.
  • Te ondersteunen met algemene taken zoals de agenda voor de fractievergadering, het inplannen van fractiebezoeken en insprekers bij de fractievergadering.
  • Het bijwonen van fractievergaderingen, (waar nodig) gemeenteraadsvergaderingen en politieke bijeenkomsten.
  • Het (ondersteunen in) het schrijven van (web) teksten over actuele thema’s.
  • Het aanjagen van de fractie in het aanleveren van bijdragen voor de website en overige (social)media zodat er een nieuwsbrief tot stand kan komen.
  • Het signaleren van politieke inhakers en VVD initiatieven die we over kunnen nemen.

Wij zoeken iemand die:

• Flexibel inzetbaar is.
  • Goede analytische, redactionele en sociale vaardigheden heeft in combinatie met politiek gevoel.
  • Nieuwsgierig is en een inhoudelijke bijdrage kan leveren aan onze politieke debatten.
  • Digitaal vaardig is en de social media inzet van de fractie naar een hoger niveau kan tillen (of hiervoor een cursus wil volgen (op onze kosten))
  • Interesse heeft in de gemeentepolitiek en/of ervaring op wil doen.
  • Een teamplayer die tevens zelfstandig kan werken.
  • Lid is van de VVD of lid wil worden.

Als fractie-assistent ondersteun je de fractie dus op beleidsinhoudelijk, organisatorisch, communicatief en secretarieel gebied. De fractievergaderingen zijn op de maandagen en starten om 20.00 uur. Op de donderdagen zijn er commissie- en raadsvergaderingen, deze kunnen soms ook interessant voor je zijn om te volgen.

Als fractie-assistent verplicht je je tot geheimhouding van zaken die als geheim worden aangemerkt of waarvan je redelijkerwijs kunt aannemen dat ze vertrouwelijk moeten worden behandeld. De aanstelling is voor de duur van deze raadsperiode (2018- maart 2022) met evaluatie na een jaar.

Het betreft een functie op basis van vrijwilligheid. Er is dus geen sprake van een dienstverband. Deze functie vereist een inzet van ongeveer 4 uur per week, veelal in de avonden.

Wij bieden

Een fractieteam met doeners. De mogelijkheid om de lokale politiek van dichtbij mee te maken en echt onderdeel te worden van het team waardoor je een sterk netwerk kunt opbouwen. Wij bieden je graag de kans om je te kunnen ontwikkelen en te kunnen experimenteren in strategieën. Omdat wij het belangrijk vinden dat jij je kan ontplooien en stappen kunt maken bespreken we ook graag met jou hoe jij denkt zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van deze ervaring. Je ontvangt een vrijwilligersvergoeding van EUR 1.500 per jaar.

Procedure: stuur je motivatie naar m.a.sterenberg@gmail.com , de fractie laat dan zo snel mogelijk wat horen.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de fractievoorzitter Anne Sterenberg: m.a.sterenberg@gmail.com 06-13782293