VVD Haarlem wil onderhoud bruggen snel verbeteren

De Haarlemse bruggen hebben een cruciale functie voor de doorstroming van het verkeer en er zijn helaas vaak problemen. In 2016 waren er problemen met de Schoterbrug. Recent met de Figeebrug en natuurlijk nu nog steeds met de Waarderbrug. Deze laatste kan al tijden niet gebruikt worden vanwege een kapot onderdeel.

Voor filehoofdstad nr. 1, waar de bereikbaarheid al zo kwetsbaar is, is dit een volstrekt ongewenste situatie.

VVD Haarlem heeft dan ook gevraagd om de inspectie van de Schouwbroekerbrug, Langebrug en Melkbrug na voren te halen. De wethouder zegde toe dit te gaan uitzoeken. Bovendien kan, zodra die inspecties zijn uitgevoerd, er een meerjarig onderhoudsplan worden opgesteld, want dat ontbreekt nog steeds in Haarlem. Ook dat onderhoudsplan moet er zo snel komen én niet pas na 2020 zoals nu gepland staat. Onderhoud en bereikbaarheid van onze bruggen is belangrijk. Wij blijven ons er voor inzetten.