Praat mee over het nieuwe stationsgebied!

Tot 7 december kunnen reacties op de visie worden ingediend. Het huidige stationsgebied is toe aan vernieuwing en dan niet alleen de natuurstenen tegels die meerdere keren per jaar al worden vervangen. Het hele gebied wordt in ogenschouw genomen, het busstation, de panden aan de centrum zijde, wegen, fietspaden en de voetpaden. In de visie worden ook de mogelijkheden open gelaten voor de terugkeer van de tram die in het verleden ook jaren voor het station reed..

In de commissie Ontwikkeling van 29 oktober bespraken we of de visie vrijgegeven kon worden voor inspraak.

Wat ons betreft heel graag om nog meer de input van de stad op te halen. Het is een visie die nu meerdere beelden kent, behoudend en ambitieus.

Wat de VVD betreft mag juist die ambitie naar de voorgrond om een gebied te maken waar het niet alleen draait om het station. Uiteraard moeten alle stromen van reizigers voor de trein en bus goed verlopen, maar het is juist ook een gebied waar mensen prettig moeten kunnen wonen, werken en verblijven.

Daarnaast moet het gebied goed bereikbaar blijven voor alle vormen van vervoer en moet de overlast van de huidige vervoersnetwerk afnemen.

Het is nu aan de stad en dus aan jou om te reageren op de visie! Hoe zie jij het toekomstige gebied rondom het station voor je?

Zitten er vreemde zaken in de visie? Moet er iets extra’s bij of juist iets af? Welk scenario heeft je voorkeur en waarom?

De hele visie is hier te downloaden.

Uw reactie op de visie ontvangen wij graag zodat we dit mee kunnen nemen in de bespreking van de visie. Benader Joris hiervoor via e-mail naar jblokpoel@hotmail.com, ook kan er bij de gemeente een reactie op het stuk worden ingediend via deze link.