De Omgevingsvisie van Haarlem ligt ter inspraak, denkt u ook mee?

Als onderdeel van de overgang naar de Omgevingswet maakt iedere stad een Omgevingsvisie vooruitlopend op onder meer het omgevingsplan. De visie ligt nu dus als eerste ter inspraak. 6 strategische keuzes en 12 speerpunten die moeten leiden tot het Haarlem zoals de huidige coalitie dat in 2045 graag ziet. Hoe ziet Haarlem er uit in 2045? U heeft het ook voor het zeggen!

Geef uw inspraak op het stuk dat voorligt.

In het huidige stuk wordt ingezet op meer ruimte voor groen, water, lopen en verblijven in stad. Fantastisch! Wie wil dat nou niet? Alleen moeten daarvoor de auto’s wel uit de stad verdwijnen. De inzet op goede doorstroming vertroebelt hier ook door want er wordt weliswaar ingezet op een rondweg in Noord, maar in Zuid wordt er geen verbetering gepland. Wat de VVD betreft mag in een visie op Haarlem in de toekomst de rondweg absoluut niet ontbreken. Verkeer wil je om de stad heen laten rijden, niet er doorheen.

Mengen en verdichten het stuk ademt het en dat is goed, want er moeten ook huizen bij zodat de stad betaalbaar blijft en mensen er kunnen blijven wonen. Niet alleen huizen, ook de werkgelegenheid mag daarbij niet ontbreken waarbij ondernemers niet worden gehinderd. De inzet van het stuk om wel te verdichten, maar het autoverkeer niet toe te laten nemen is voor de VVD niet de weg. Ondernemingen en woningen moeten bereikbaar blijven, ook met de auto en ook met een (al dan niet gedeelde parkeerplek).

Het stuk en de mogelijkheid om een reactie te geven treft u via onderstaande link;

Onze reactie is hieronder als bijlage toegevoegd.

We zien ook uw reactie ook graag tegemoet via info@vvdhaarlem.nl zodat we deze (aanvullende) punten mee kunnen nemen in de volgende behandeling van het stuk.