Op bezoek in het Anton Pieck Hofje

Woensdag 26 januari ging de VVD Haarlem in gesprek met de bewoners en omwonenden van het Anton Pieck Hofje in de Haarlemse Kruidenbuurt.

Recent is hier de nodige discussie gevoerd over de huisvesting van een groep "economisch daklozen" in het hofje. De bewoners doen een oproep aan de gemeenteraad om naar hen te luisteren en hun belangen mee te wegen.

Op donderdagavond 27 januari 2022 vond er een debat plaats in de Haarlemse gemeenteraad over het besluit van het college om een tussenvoorziening te plaatsen. Fractievoorzitter Wouter Rutten stelde een aantal kritische vragen over de manier waarop de besluitvorming heeft plaatsgevonden. (luister vanaf 1:29)
Ook andere partijen uitten de nodige kritiek, maar toen er een motie van afkeuring over het door de wethouder gevoerde bestuur op tafel kwam werden zij weer stil. De motie werd uiteindelijk met 11 tegen 26 stemmen verworpen, maar er is wel een duidelijk signaal afgegeven dat er hier veel zaken niet goed zijn gegaan.
Het is niet voor niets dat de VVD Haarlem in het programma voor de verkiezingen een hoofdstuk heeft opgenomen met de titel: "Bouwen aan een gemeente die klaar staat voor de inwoners".

Kijk hier de film met de oproep van de bewoners.

Hieronder: VVD vrijwilligers bij het Anton Pieck Hofje