Lange wachtrijen voor het gemeentehuis

Bij de VVD Haarlem komen signalen binnen dat de wachttijden bij het loket burgerzaken enorm oplopen. Het betreft wachtrijen om een bonnetje voor een afspraak te maken en bijvoorbeeld het aanvragen van een paspoort. Hierover heeft de VVD op woensdag 8 juni 2022 de volgende vragen

© Foto gemaakt door: @globalisaa

1)     Klopt het dat er momenteel sprake is van grote wachtrijen tot ver buiten het stadhuis om een bonnetje te kunnen krijgen om een afspraak te maken bij het loket burgerzaken? Wat zijn deze wachttijden?

2)     Klopt het dat er momenteel sprake is van lange wachttijden voor dienstverlening bij het loket burgerzaken? Betreft dit alle dienstverlening of betreft dit specifieke dienstverlening? Wat zijn de wachttijden?

3)     Klopt het dat er momenteel sprake is van beperkte mogelijkheden om via de website of telefonisch afspraken in te plannen voor diensten van loket burgerzaken?

4)     Indien u de wachtrijen en wachttijden kunt bevestigen, is er sprake van een incident of komt dit vaker in deze proporties voor?

5)     Wat is het probleem waardoor deze wachtrijen en wachttijden worden veroorzaakt?

6)     Welke (tijdelijke en structurele) oplossingen zijn er in voorbereiding om de wachtrijen en wachttijden op te lossen?

7)     Bent u bereid om deze vragen te beantwoorden binnen een week, voorafgaand aan het vragenuur op donderdag 16 juni?