Ook dat is een taartje waard!

Traditiegetrouw deelt de VVD-fractie van Provinciale Staten elk jaar op Valentijnsdag taarten uit. Ze zijn bestemd voor mensen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor hun gemeente.

Toen we werden benaderd om een Haarlemmer aan te wijzen kwamen we al snel op Marco Post. Deze ondernemer is eigenaar van Maxibel dat verlichting levert voor grote bedrijven als scheepswerven, fabriekshallen, vliegtuighangars etc. maar afgelopen jaar viel hij vooral op door zijn media-activiteiten. Rond de verkiezingen voor de gemeenteraad verzorgde hij de veelbeluisterde “Postcast” waarin hij alle lijsttrekkers voorstelde aan de kiezers.

En er was meer! Toen het Haarlems Weekblad ophield te bestaan besloot Marco in het gat te springen en startte de Haarlemse Krant.

In korte tijd slaagde hij er in een veelgelezen nieuwsplatform uit de grond te stampen. Gratis actueel nieuws over onze gemeente!

Dat vonden wij een taartje waard en daarom vergezelden onze fractieleden Nienke Klazinga en Alexander Bruch Statenlid Nick Roosendaal naar het kantoor van de Haarlemse Krant om de taart aan te bieden. Ze werden zeer gastvrij ontvangen en wisselden uitgebreid van gedachten met de ondernemer en enkele van zijn personeelsleden.

De krant wordt veel gelezen op internet, er is inmiddels een Engelstalige versie en ook Oekraïens komt binnenkort beschikbaar.

Een papieren uitgave staat hoog op de wensenlijst, grootste probleem daarbij is het vinden van bezorgers. En Marco heeft nog meer plannen, we gaan nog veel van deze Haarlemmer horen!