Geslaagd Thorbecke Café met Gedeputeerde Esther Rommel en kandidaat statenlid Jeroen Boer.

Met de aankomende Provinciale Staten verkiezingen op 15 maart kwamen Gedeputeerde Esther Rommel en regio kandidaat statenlid Jeroen Boer de aanwezigen VVD leden en geïnteresseerden bijpraten over de campagne en politieke onderwerpen die nu spelen.

In het gezellige Haarlemse wijnlokaal Louwtje nam gedeputeerde Esther Rommel de aanwezigen eerst mee in de recente politieke dossiers en ontwikkelingen. Er werden door de leden onder andere vragen gesteld over de woningbouw. De Gedeputeerde gaf een toelichting hoe de VVD NH de komende periode de woningbouw wilt versnellen door meer bouwlocaties aan te wijzen en regels en procedures te versimpelen zodat er meer woningen beschikbaar komen.

Kandidaat Statenlid Jeroen Boer vertelde enthousiast over de grootse campagne die op stapel staat in Haarlem en lichtte ook enkele VVD campagne speerpunten toe, zoals investeren in de economie en MKB, de energietransitie, dat windmolens op zee horen en niet op land, lage lasten voor onze inwoners en het verbeteren van de bereikbaarheid van onze regio. Voor dat laatste wil de VVD NH het budget voor bereikbaarheid verhogen en o.a. investeren in het realiseren van de zogenaamde Velserboog, (tussen de A9 en de A208) zodat er meer verkeer, dat niet in de stad hoeft te zijn, om Haarlem rijdt. En dat is beter voor de leefbaarheid en het milieu. Maar uiteraard investeren we ook in het verbeteren van het OV en veilige fietspaden.

Ook aanwezig bij het café was Rian Vogels VVD kandidaat 1e kamer. Zij gaf een mooie toelichting over de doelen die ze wil realiseren als Senator voor de VVD. Uiteraard werd de goed bezochte avond afgesloten met een gezellige borrel.