Bouwen aan de Spaarndamseweg

Deze plek aan de Spaarndamseweg wacht al lang op ontwikkeling.

De huidige bebouwing bestaat uit een winkelruimte met opslag, waarin tapijtwinkel Carpetright was gevestigd en is gevestigd tussen de woningen van de Patrimoniumbuurt en De PionierDe huidige bebouwing bestaat uit een winkelruimte met opslag waar eerst tapijtwinkel Carpetright was gevestigd. Op deze locatie komen 29 vrije sector woningen, detailhandel en een parkeervoorziening.

De huidige bebouwing bestaat uit een winkelruimte met opslag waar eerst tapijthandel Carpetright was gevestigd. Op deze locatie komen 29 vrije sector woningen, detailhandel en een parkeervoorziening.
Voorafgaand aan de behandeling vertelde de ontwikkelaar dat zich inmiddels1600(!) geïnteresseerden hebben aangemeld voor dit plan. Er is dus duidelijk behoefte aan deze woningen, reden genoeg om voor de plannen te stemmen.
Enkele partijen wilden hier sociale huurwoningen bouwen, hoewel de ontwikkelaar duidelijk uitlegde dat dit financieel onhaalbaar was. Uiteindelijk was er gelukkig een ruime meerderheid voor dit plan, dus de bouw van deze woningen komt weer een stapje dichterbij.