Het nachtleven van Haarlem heeft een boost nodig!

VVD Haarlem is blij dat er aandacht wordt besteed aan het Haarlemse nachtleven. Het Haarlemse nachtleven moet voor iedereen toegankelijk zijn, daarom is het belangrijk dat er een divers aanbod komt. Wij vinden het goed dat er meer laagdrempelige procedures en regelgeving komt voor initiatiefnemers van evenementen. Het is namelijk belangrijk om een aantrekkelijk vestigingsklimaat te ontwikkelingen voor de organisatoren van evenementen.

Uit de inwonerspeiling die gedaan is in 2022, blijkt dat bijna 80% behoefte heeft aan een nachtclub, de genres die het meest gemist worden zijn techno en house, VVD Haarlem pleit ervoor om samen met de ondernemers te onderzoeken hoe we bij deze wens kunnen aansluiten. Echter stond er ook in de nachtvisie dat een club in de Waarderpolder een goede mogelijkheid zou zijn, hier hebben wij onze vraagtekens bij. Wij vragen ons af in hoeverre de bezoekers van het uitgaansleven naar de Waardepolder zullen toetrekken, dit ziet de VVD Haarlem graag terug in een peiling onder de Haarlemmers.

Tenslotte stond er in de nachtvisie niks over de Formule 1, we zouden dit evenement onderdeel kunnen maken van Haarlem. Aangezien er al hoge aantallen bezoekers in Haarlem verblijven. Het lijkt de VVD goed om aan te sluiten bij de drukte en te polsen bij ondernemers of er animo is voor een evenement rond de F1. Hiermee ontzorgen we een groot deel van de drukte in Zandvoort en brengen we extra inkomsten binnen voor de Haarlemse ondernemers. De nachtvisie ligt nu ter inspraak voor, denk vooral mee!