Debatcafé Thorbecke: VVD KAMERLID VISSER HINT GEMEENTE HAARLEM MEER SAMEN TE WERKEN

Gisterenavond sprak VVD woordvoerder verkeer en vervoer in de Tweede Kamer Barbara Visser in het Haarlemse proeflokaal ‘In den Uiver’ over regionale bereikbaarheid, vrachtverkeer en de rol van Haarlem in regionale besluitvormingsprocessen.

Samenwerken

Zo baart de ontwikkeling van een outletcentre in Halfweg Visser geen zorgen voor de stad Haarlem. Het effect van het outletcentre op de bereikbaarheid en de detailhandel van Haarlem zal beperkt zijn als Haarlem in regionaal verband de samenwerking zoekt. Internationaal kan de regio Zuid-Kennemerland concurrentie heel goed aan, maar dan moet ze zich wel als een éénheid presenteren. Daar laat Haarlem het nog wel eens liggen, vindt Visser.

Bereikbaarheid

Volgens Visser maakt de VVD zich ook landelijk nog steeds keihard voor een goede bereikbaarheid van Noord-Holland. Naast investeringen in extra asfalt maakt de VVD nationaal ook werk van het slimmer benutten van bestaande wegen. En de VVD stimuleert innovatie zoals de zelfrijdende auto.

Agenda

In februari zal VVD fractievoorzitter Halbe Zijlstra te gast zijn in debatcafé Thorbecke en op 2 maart Eric Wiebes. Moderator Thijn de Ruiter zegde toe op korte termijn een debat over de toekomst van de Haarlemse detailhandel te organiseren.